Přírodní cesta ke kráse a štíhlé linii

24. října 2012 v 18:00 | Sunny |  Péče o celé tělo

Přírodní cesta ke kráse a štíhlé linii

Okurky pro tvou krásu
Toužíš po dokonalé pleti, lesklých vlasech a štíhlé linii? Na cestě za vysněným cílem si vezmi na pomoc dary přírody.
V zimě naše tělo trpí. Mráz a střídání teplot škodí naši pletí i kráse vlasů, nedostatek pohybu a sklony k mlsání a přejídání zas nelichotí naší postavě. Co s tím? Využij přírodních prostředků a udělej něco pro své zdraví i svou krásu.

Že je ovoce a zelenina zdravá, to není nic nového. Naše tělo si denně zaslouží alespoň pár kousků tohoto vitamínového zázraku. Na účinky ovoce jsme se podívali v tomto článku, o bylinkách a jejich přínosu pro naši krásu jsme zas psali zde. Dnes se zaměříme na zeleninu.

Ani ve tvém zimním jídelníčku by ti neměla chybět, a to ideálně čerstvá a neupravená. Které dát přednost především?

Rajčata dodají pleti barvu

Díky konzumaci této úžasné zeleniny bude tvá pleť hladká, svěží a bude mít příjemně zdravou barvu i nyní v zimě. Můžeš si dopřát i pleťovou masku z rajčatového pyré. Rajčata jsou navíc významným zdrojem antioxidantů.

Zelená pro tvé vlasy

Zařaď do svého menu vše, co je zelené. Patří sem zelené fazolky, listový špenát a brokolice. Tmavá zelenina je výborným zdrojem vitamínů A a C. Ty jsou důležité pro vytváření přirozeného vlasového kondicionéru (kožního mazu). Dále obsahují prospěšné železo a kalcium.

Dieta


Zelí pro detox organismu

Zelí obsahuje velkou dávku vitamínu C, který se ti teď v zimě bude rozhodně hodit v boji proti chřipce a nachlazení. Dále je bohaté na antioxidanty a zmírňuje záněty. Dokáže tělo zbavit škodlivých látek a má dezinfekční účinky, proto je ideální pro očistu organismu a při pravidelné konzumaci se ti postará o správné zažívání. Můžeš konzumovat buď zelnou šťávu, čerstvé zelí, nebo kysané zelí, které obsahuje plno železa, fosforu, draslíku, hořčíku a jiných důležitých látek.

Mrkev pro perfektní pleť

Mrkev je důležitou složkou jídelníčku hlavně v létě, protože díky vysokému obsahu betakarotenu ti zaručí krásné a trvalejší opálení. Pokud se chystáš v zimě na hory, kde sluníčko také pěkně připaluje, neměla by chybět ve tvém jídelníčku ani nyní. Betakaroten se v těle proměňuje na vitamín A, kromě něj je mrkev bohatá také na vitamin B, C, D, E, K a vápník, hořčík, draslík, křemík, železo či fosfor. Potřebuješ-li detoxikovat organismus, snížit cholesterol nebo si ulevit po večírku plném alkoholu, spolehni se na mrkvovou šťávu. Ta se také doporučuje k léčbě různých kožních problémů, pokud tě tedy trápí různé ekzémy nebo akné, zkus ji pravidelně pít a uvidíš tu změnu.

Nezapomeň na zeleninu


Paprika jako motor metabolismu

Paprika také obsahuje betakaroten, který brzdí procesy stárnutí a chrání pokožku před škodlivým vlivem slunečních paprsků. Vitamíny C a E pomáhají likvidovat škodlivé volné radikály a poradí si s drobnými jizvičkami a nedokonalostmi pleti. Bohatší na prospěšné minerály je červená paprika. Bez ohledu na barvu má ale paprika jednu báječnou vlastnost - zrychluje metabolismus. Díky tomu spaluješ více kalorií a hubneš.

Česnek proti chřipce i akné

Možná není tou nejspolečenštější zeleninou, pro naše zdravá a krásu má ale nenahraditelné vlastnosti. Má antibakteriální a antivirové účinky, což se hodí v době chřipkových epidemií, ale také v boji s akné. Snižuje rovněž hladinu cholesterolu v krvi a podporuje vylučování škodlivých látek z těla.

Cibule tě odvodní

Má tvé tělo tendenci zadržovat vodu? Pomůže ti močopudná cibule, která dokáže léčit ledviny i močový měchýř. Díky obsahu vitamínů A, C a E a zinku a křemíku je důležitá pro zdravé vlasy a nehty.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

2012 - 2013 © Sunny | Hosting: Blog.cz | Design by Domi