Odhal největší mýty a lži o hubnutí + Jak na hezčí porpsí

18. října 2012 v 12:00 | Sunny |  Fitness & Hubnutí

Odhal největší mýty a lži o hubnutí


Snídej jako král, obědvej jako princ a večeř jako chuďas

MÝTUS NEBO PRAVDA? Tohle rčení platí jen napůl. Ano, snídaně by skutečně měla být vydatná a hodnotná, aby se tvůj organismus mohl naplno rozjet, to ale neznamená, že se můžeš cpát koblihami nebo bůčkem. Po ránu je nejideálnější volbou přiměřená míra bílkovin, sacharidů a vitamínů (třeba müsli s čerstvým ovocem a jogurtem). Kromě oběda a večeře bys měla do svého jídelníčku zařadit ještě dvě menší svačiny, abys dodržela pravidlo, že jíst se má každé tři hodiny. A nejpozději dvě hodiny před spaním. Pokud jsi zvyklá ponocovat, neuškodí ti, když si dáš klidně ještě druhou večeři, abys vydržela, ale vol lehké a snadno stravitelné jídlo.

Hlad je nejlepší kuchař

MÝTUS NEBO PRAVDA? Stoprocentní pravda. Když máš hlad, sníš skoro cokoli. Ve snaze nasytit strádající žaludek ho do sebe házíš a každé sousto je pro tebe hotovou slastí. Bohužel máš také ale tendenci se nacpat, což nesvědčí tvé váze, a také hltat a jídlo dostatečně nerozkousat, což se může negativně podepsat na tvém trávení.


Každé sousto musíš třicetkrát přežvýkat

MÝTUS NEBO PRAVDA? Napůl. Trávení se neodehrává až v žaludku nebo ve střevech, začíná už v ústech. Jídlo rozdrtíš zuby a smísíš ho se slinami a trávicími enzymy. To pak žaludečním šťávám a střevům usnadňuje práci. Bez enzymů ze slin je pro tvůj žaludek dokonce některé jídlo téměř nestravitelné. Když tedy hltáš, koleduješ si o bolení břicha, kroucení střev a na pěknou dobu o pocit plnosti a únavy. Nemusíš při kousání počítat, ale snaž se nehltat, ukusovat drobnější sousta a jídlo v ústech dobře rozmělnit.

Nepoznáš, kdy už jsi syta

MÝTUS NEBO PRAVDA? V dnešní době je to bohužel pravda. Kdybys jedla pomalu a na jídlo by ses soustředila, rozpoznala bys moment, kdy už má tvé tělo dost. Jenže protože jíme mnohdy ve spěchu, někdy dokonce za pochodu, zhltneme celý talíř a až po pár minutách přichází pocit těžkosti a přejedení. Co s tím? Můžeš cíleně jíst menší porce, dát si třeba v restauraci jen poloviční porci. Ale dodržuj svačiny a jez každé tři hodiny, ať tě nepřepadne vlčí hlad.
Po slaném roste chuť

MÝTUS NEBO PRAVDA? Pravda. Dokážeš sníst misku popcornu nebo pytlík brambůrků, aniž by sis všimla, jak? Může za to sůl. Když jíš nějaké hodně slané jídlo (chipsy, arašídy, popcorn apod.), zvyšuje sůl v ústech tvorbu slin. Jenže slinění vyvolává chuť na další jídlo a také zvyšuje pocit hladu. Proto se nedokážeš zastavit a projíš se až na dno pytlíku. Pokud se ti totéž stává i s tabulkou čokolády nebo kyblíkem zmrzliny, je to ale spíše o odříkání a neschopnosti se kontrolovat.

Kdo je tlustý, je bohatý

MÝTUS NEBO PRAVDA? Dříve to rozhodně platilo. Boháči měli dost peněz na opulentní hostiny, navíc nepracovali tak moc fyzicky, a tak jim rostlo panděro a druhá brada. Dnes, alespoň ve vyspělém světě, je málokdo tak chudý, že by neměl na jídlo. A kupodivu je mnohem více tlustých lidí mezi ekonomicky chudšími lidmi, než mezi boháči. Za tloušťku může spíše neinformovanost a obecný nezdravý životní styl, bohatší lidé v jídle mnohem více hledí na kvalitu než na kvantitu.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Jak na hezčí poprsí


Mnoho dívek se svým poprsím není spokojeno. Buď jsou příliš malá, nebo velká, další je zas chce pevnější. Jak si pomoci? Stačí pravidelně a důkladně cvičit.

Plavání

Nejlepším způsobem na krásné poprsí je samozřejmě plavání. V podstatě nezáleží na stylu, ale obecně platí, že jsou nejúčinnější prsa. V létě můžeš využít veřejných koupališť, v sychravém počasí se jako vhodná alternativa nabízí krytý bazén. Choď aspoň dvakrát týdně a za chvíli uvidíš rozdíl.
Tlak do zdi

Toužíš po krásných ňadrech? Postav se proti zdi a opři se o ní. Ruce měj natažené a dlaně celé pokládej na zeď. Začni pro ní tlačit vší silou, jako bys jí chtěla posunout, ale tlak nevychází z nohou, nýbrž z rukou. Tlač aspoň deset vteřin a celé cvičení opakuj patnáctkrát za sebou.

Dlaně proti sobě

Tento cvik je naprosto dokonalý, zejména v tom, že ho můžeš praktikovat v podstatě kdekoliv a kdykoliv. Dej si ruce před hrudník a přilož je k sobě. Opět na ně pořádně tlač po několik sekund a povol. Celé opakuj aspoň desetkrát.

Simulace plavání

Pokud nemáš čas zajít do bazénu, můžeš si pomoci i doma. Postav se ke zdi nebo skříni a simuluj plavání stylu prsa. Celé opakuj aspoň pět minut.
Sáhni si za lokty

Další z cviků, které se dají opakovat snad kdekoliv a kdykoliv. Stačí, když se rovně postavíš nebo posadíš, ruce ohneš a položíš na bok. Oběma lokty se přibliž, jako by ses jimi chtěla dotknout vzájemně. Vydrž v poloze minimálně deset vteřin a celé to opakuj desetkrát.

Denní cvičení

Ke krásnému poprsí si můžeš pomoci i obyčejnou chůzí a denními činnostmi. Snaž se nebýt v žádné situaci shrbená a choď rovně. Zatáhni bříško, vyšpul prsa a lopatky zatáhni dozadu. Pokus se chodit rovně při každé příležitosti a vyhni se těžkým břemenům, jako jsou kabelky, batohy a extrémně těžké tašky. Vše se snaž vyvážit nebo aspoň střídat ruce.
 


Komentáře

1 Lilly Lilly | E-mail | Web | 18. října 2012 v 13:11 | Reagovat

Zaujímavý článok. Priznám sa, furt som si myslela, že toto všetko sú mýty.

2 Denisa Denisa | Web | 18. října 2012 v 13:58 | Reagovat

pěkný článek:)

3 fashi fashi | Web | 18. října 2012 v 17:53 | Reagovat

slyšela jsem, ale že když cvičíš tak se ti někdy i změnší :D

4 Victoria ♥ Victoria ♥ | Web | 18. října 2012 v 20:11 | Reagovat

[3]: Taky jsem to slyšela, ale nevím no.. Spíš mi to připadá jako blbost.. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

2012 - 2013 © Sunny | Hosting: Blog.cz | Design by Domi